Av ac l - 23 december 2008 05:47

Idag hade alla en slödag vid poolen. Vissa i solen andra på terassen i skuggan. Sjuklingen P är något bättre och får pyssel av K.

Kvällen tillbringades på den bästa Italienska restaurangen Lo Stivale! Vi åt anti pasto, pasta och pizza så det sprutade ur öronen och magen stod i sju hörn.

Avslutning med prutning och sista inköp på Night market. Godnatt!

Av ac l - 22 december 2008 11:28

Efter några dagar med avkoppling och vila och lite golf är det nu dax att ta tag i bloggen igen. Denna gång på resa med hela närmaste släkten i Thailand.

Denna dag började med god frukost sedan väntade storhandling i mataffären. Här ser vi Mormor och Farmor o K in action! Sedan väntade en skön dag vid poolen efter god och välförtjänt lunch hemma. Alla badade i olika omgångar och CM fick ett stort löv på huvudet. UB njöt av solen och U badade i jacuzzin CM o AC håller sällskap. P o K sitter i soffan och myser.

P är tyvärr jätteförkyld och K är hemma med honom ikväll. Vi andra ska på Nightmarket och shoppa och äta.

Av ac l - 22 december 2008 07:42

På kvällen åkte vi med A och C in till stan' och Night Market. Vi åt jättegoda King prawns grillade med vitlök och Morning Glory. Bara namnaet! Jättegoda gröna spenatliknande blad och stjälkar som lagas i soya med chili och vitlök. Chili och vitlök tror jag är det kryddor som används mest här.

God natt!

Av ac l - 1 november 2008 17:56

När vi kom från stranden väntade poolen och dess svalka i ca 1 timme. Vi var ordentligt upphettade efter en dag i stekande sol. Vi träffade två andra familjer och grannar och bestämde att ta en drink ihop innan middag, det var jättetrevligt och det är alltid kul att lära känna nya människor.

Sedan väntade god middag på Night Market. Fisk o skaldjur. Vi beställde grillade king prawns. Jätteräkor grillade och i vitlök. Mums! Vi åt med familjen B. Sedan väntade lite shopping för att sedan avsluta med karaoke på Hilton bar. Sisådär med sången,men Irish Coffen var bra.

Sedan hem till huset för sista gången denna resa. Ute är det 29 grader varmt och klockan är 00.03 Vad ska man klaga på då? Skulle vilja stanna några dagar till men imorgon bär det av till Bangkok. Tack för denna gång!

Av ac l - 1 november 2008 17:48

Efter trädgårdsarbetet väntade en heldag på stranden Hat Sai Noi. Stranden bredvid kungen Bhumibol! Härligt!

Sedan fick CM vara med och dra upp andra fula fiskar än vanligt. Hade väldig tur med fångsten idag! Armarna kommer inte att räcka till när det ska beskrivas storlek hemma.

Sist ser vi k ta farväl av stranden för denna gång.

Av ac l - 1 november 2008 17:36

På morgonen var det dags att sköta om trädgården. Här finns inga maskiner utan behöver en 10 meters palm ansas så klättrar man bara upp utan lina, stege eller lift.

Så här ser CM ut på nära håll.

Av ac l - 31 oktober 2008 04:30

När vi kom hem från shopppingen nåddes vi av det sorgliga beskedet att gammelfarmor är död. Mycket sorgligt och ledsamt men ändå skönt för henne att stilla få somna in i de närmastes närvaro. Känns konstigt att vara så långt bort. Vill bara krama om mamma o pappa. Tänkte på allt kul jag har haft med farmor och mindes det fina och härliga och speciella med henne.

Under kvällen tog sedan jag och CM ett kvällsdopp under stjärnhimlen. Faktiskt var det stjärnklart för första gången denna vecka. En stjärna strålade starkare och blinkade mer än de andra. Vi tror det var gammelfarmor S som ville vinka adjö till oss. Alla vinkade och ropade hejdå.

Sedan åt vi en jättefin middag vid strandkanten och skålade för farmor. Sedan gick vi ner till stranden och med havet kluckande tog vi ett sista farväl av stjärnan som fortfarande blinkade. Hejdå farmor.

Av ac l - 31 oktober 2008 03:53

På morgonen var CM o jag och handlade mat, lampor och denna efterlängtade träningscykel. Därav CMs stora leende. Barnen var hemma och hade det skönt.