Av ac l - 3 januari 2009 03:39

På kvällen denna händelserika första dag i Ko Lak var det uppdukad en jättefin buffé i hotellets matsal som är utomhus såklart. Där fanns allt man kan önska sig av grillat kött, grillade skaldjur och fisk. Sedan alla grönsaker och all frukt man kan tänka sig. Lite senare var också ett traditionellt uppträdande med gamla thailändska danser som är som ett slags sagoberättelser om kärlek, krig, olycka, lycka och sorg. Spännande och mycket vackert och med mycket glitter och guld i alla dräkter.

Efter kl 21.00 droppade alla av en efter en och gick till sängs. CM o AC satt kvar längst och avslutade middagen med en sambucca och ett glas vatten. Vi höll oss till ca 22.30 innan vi dödströtta och lyckliga somnade med ett leende på läpparna och drömde och längtade efter strandlivet vi skulle ha dagen efter.

Av ac l - 3 januari 2009 03:08

Vi fortsätter att sola och bada och njuta av allt fantastiskt på detta underbara ställe. http://www.royalbangsakresort.com/ här finns en länk om ni vill veta mer om hotellet.

Alla har det underbart vattnet är så varmt så man kan ligga i hur länge som helst. Fammo, mommo o Ac tar oljemassage och de andra promenerar en stund längs den orörda och obebyggda stranden. Detta är långt från vardagens stress och det är verkligen avkoppling för oss alla efter en så lång resa.

Av ac l - 3 januari 2009 02:58

Dagen för resan börjar tidigt kl 4 när vi går upp och fixar matsäck och packar det sista för bussen kommer och hämtar oss kl 5.

Mommo gör fina matsäcksmackor bl a med stekt ägg. Fammo fixar frukt och grönt till och vi andra hjälper till. Sedan går bussen och alla är supertrötta. AC och CM sover flera timmar med ögonbindel, öronproppar och nackkudde. Finemang! Första ca 4-5 timmarna är ganska bra väg. Sedan blir vägen krokig och i sämre skick. Men då börjar en fantastisk natur att synas utanför våra bussfönster. Riktig djungelväxtlighet och mjuka berg och djupa dalar visar sig så nu har vi något fantastiskt att titta på. Jag måste säga att alla, både barn och de gamle , är jättetålmodiga och resan går över förväntan. Trots den tidiga starttimmen och de många timmarna i en ganska guppig, gungig och skakig buss. Väl framme slänger vi oss i det fantastiska havet och går på den fantastiska stranden där vårt hotell är helt ensamt och stranden känns helt orörd. Jag säger bara paradiset!

Hotellet heter Royal Bangsak Beach Resort och ligger vid den vackra Bangsak stranden i Kao Lak.

Av ac l - 2 januari 2009 02:25

Idag tog vi det lugnt och åt lunch på favortitrestaurangen vid Kao Tao Beach Resort och sedan gick vi ner på stranden en stund. Lite molningt och blåsigt idag. Sedan hem och vila och på kvällen skulle vi in till stan och hämta goda pizzor för att det skulle vara enkelt dagen innan vår resa till Kao Lak. Tyvärr valde vi helt fel dag för många thailändare hade ledigt och var här på minisemester vilket gjorde att det tog ca 1 timme in till stan sedan fick vi vänta 1 timme till på pizzan. Det var hur mycket folk som helst överallt. Nåväl vi kom hem tillslut och pizzan var jättegod. Vi gick och lade oss tidigt för imorgon ska vi åka till Kao Lak med minibuss. Det tar ca 8 timmar och vi åker kl 5 på morgonen.

Av ac l - 1 januari 2009 06:23

Med denna blomma från trädgården här vill vi alla passa på att gratulera det nyfödda kusinbarnet H, faster A på födelsedagen och Gudmor U på födelsedagen tillsammans med Kusin C som fyller 30 idag! Dessutom har ju A haft namnsdag.

Hipp Hipp Hurra för er alla!

Av ac l - 1 januari 2009 06:01

Vi startde med god frukost, färsk frukt, bröd, omelett kaffe och allt annat man kan begära. Efter frukost löste de fyras gäng korsord en stund innan tröttheten tog ut sin rätt från igår och Moffa o Mommo vilade sig, CM lyssnade på thai kurs ute i solstolen, faffa läser bok och fammo är piggare men lite yr. A ligger i sängen med sin kära dator, K tog som vanligt sovmorgon och undertecknad bloggar...

Av ac l - 31 december 2008 06:01

Idag var tyvärr sjuklingen UB fortfarandde dålig och låg mest när hon inte fick springa till toan. Fy vad tråkigt, nyårsafton och allt.

CM, P och A spelade golf på Majestic Creek och AC, K och mormor åkte till stranden. Där åt vi god lunch med räkor och fick kalasbra oljemassage alla tre.

Sedan var det dax efter div upppiffningar, parfymeringar och frisyronduleringar att klä på sig nyårsstassen och skåla i champagne. Vi hade beställt bord på en riktigt fin och bra europeisk restaurang, Brasserie de Paris, som hade en bra nyårsmeny. Där hade också familjen W H bokat bord bredvid oss. Jättetrevligt, god mat och mysig stämmning.

Vid 12-slaget gick vi alla ner till stranden tittade på fyrverkerier och tog en liten nattfösare på en av de många barer som hade öppet längs hela stranden. Sedan hade vi turen att få tag på taxi hem och alla stupade i säng ca kl 02.00

Från oss alla önskar vi er alla ett riktigt

GOTT NYTT ÅR!

PS. AC och CM har bestämt att 2009 ska bli ett hälsans år med mycket motion och bra kost. Häng på den som vill!

Av ac l - 30 december 2008 05:51

Idag har A spelat golf med familjen W på Springfield. Tydligen jättefin bana och klubbhus. Övriga har handlat mat och gjort olika saker.

På kvällen tog vi en gemensam middag i stan på Seaside. En restaurang som ligger på en pir/brygga ut i vattnet. Trevligt ställe som flera rekommenderat. Vi tyckte tyvärr att det var dåligt och maten var inget vidare alls, men utsiken var naturligtvis kanonbra. Det visade sig sedan att både CM och UB blev magsjuka så gå inte dit! Cm's sjuka gick över under natten medan UB tyvärr blev längre sjuk och inte kunde fira nyår med oss på restaurangen vi bokat. Jättetråkigt! Mer om detta sedan.

Bilder från restaurangen i alla fall.